17 juni 2007

schema

onsdag

17.00
Lämnar Halmstad i Mias lilla pärla.
Lyssnar på massa ball musik, sjunger som galningar. "Hultsfred-Björn Rosenström, Du är min man-Helen Sjöholm" - var grymt roligt.

21.00 -
är framme i Hultsfred & det första jag gör när vi kommer dit är att ta fram våtservetter ur väskan & torkar av mig efter att ha råkat smeta in mig i body lotion som luktade massa kille. Sen ringde vi Ola & hans kompisar som kom & hjälpte oss att bära. Hittade en perfekt tältplats & sen ringde vi biffen för att få våra arbetstider. & det var sååå perfekta! ^^ - Sedan satte vi upp tältet & fixade iordning lite. Somnade ganska tidigt men det var skönt.


torsdag

10.00
Vaknar & inser att vi faktiskt är på Hultsfredsfestivalen! =D - Äter frukost utanför tältet, mums. Sen går vi in till stan för att titta lite vad som händer där. Jag & Mia handlar ett varsitt likadant armband fast i olika färger. Fint! Går tillbaka & tar samtidigt drickan ur bilen etc.

14.45
Såg det första bandet, Flogging Molly. Var helt okej faktiskt, för att inte ha hört det förut iallafall.

15.30-
Helena Josefsson, hon har spelat med Per Gessle.
Efter det här så vet jag fan inte vad vi gjorde, skulle sett Laakso men det missade vi.

20.45-
Sahara Hotnights, väldigt bra faktiskt.
Såg/hörde Korn lite på avstånd.

00.00-
Maria hade lagt sig & skulle sova när jag gick iväg för att möta Tapio. Han visade mig den stora campingen som jag helt & hållet hade missat, men det var mysigt :)

01.00-
La mig i tältet & lyssnade på Timbuktu, ljudet dit var perfekt! Hade hoppats att få sova efter det men vid 02.45 började Svenska Akademien spela på en scen som var ännu närmre till vår sovplats. Lite efter 04.00 kunde jag somna trots att Timo Räisänen spelade då. Tacka gud för öronproppar!


Fredag

10.30-
Vaknade även idag, åt frukost inne i tältet dock. Hade kommit några små regndroppar under natten. Därefter gick vi runt bland tälten & tittade lite. Sen var det bad för hela slanten, det blåste som faan nere vid sjön så när man väl hade doppat sig så stannade man under vattnet för de var kallare i luften. Mia låg bara där medans jag tvättade håret etc. Gick tillbaka till tältet & värmde sig lite, sköönt!

15.00-
Stog & tittade på Laleh en liten stund & strax innan dess hade vi varit i funktionärsmatsalen & käkat lite.

18.00-02.00
Jag & Mia börjar vårat första arbetspass. Var en helvetes massa bra band där så det var bara till digga hela kvällen ^^ - gick & la oss direkt efteråt.

Lördag

08.30-10.00

Vi vaknar, äter frukost, gör oss iordning & går mot scenen.

10.00-18.00

Detta passet var lite halvlamt. Inte ett enda band men var ändå ganska soft, tiden gick någonlunda snabbt. Maria fick gå vid ca 16-tiden för att gå sova lite, under tiden satt jag & knaprade dextrosol & massa olika energidrycker för att hålla mig vaken tills dagen därefter.

20.00-02.00

Jag & Mia gick för att titta på lite olika band, såg bla. Manic street peachers, de var såå jävla bra! , The Ark & Evanescense var märktigt. Pet shop boys var, huum.. blää!

02.00-04.00

Vi kom till vårt arbetspass där det egentligen var tänkt att vi skulle sitta till 7 ungefär, för att sedan få köra hem. Men så blev vi tillfrågade om vi ville stå i en gate mellan 02-04 för att sedan få sluta, & det gjorde vi såklart. Stog vid gate 49, funktionärscampingen. & det regnade, regnade & regnade. Hälsade alla att de skulle simma lugnt.. höhö!

04.30-08.30

Åker hem i mias lilla pärla igen, somnar till några minuter men vaknar igen. Mia behöver ta kisspaus många ggr påvägen, kul ^^

HEMMA!

Inga kommentarer: